Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Musikkväll på Bräcke hembygdsgård

16 augusti, 2023 | 19:00 - 20:30

Tjörnfödda Hanna Wiskari Griffiths, numera boende i Auckland Nya Zeeland, kommer tillsammans med Mia Marine och Jonas Simonsson till Bräcke hembygdsgård den 16 augusti.

Föreställningen är ett lekfullt samspel mellan tre helt unika musikerröster, var och en med sin egen personliga stil och färg.

Musiken växlar mellan traditionell folkmusik, nyskrivna kompositioner och improviserad musik som bara existerar här och nu. Alla tre har en lång bakgrund inom nordisk folkmusik i solo och ensembleform men även inom andra genrer och uttryck.

Polskor, hallingar och improvisationer kommer att framföras på fiol, följt och saxofon. Konserten kommer också att bjuda på svensk nu-trad, med stänk från Nya Zeeland eller kanske groove-baserad samtida rotmusik.

Pris 150 kr

Förköp
Förbokning gäller på nedanstående länk

Biljettköp på plats möjligt i mån av tillgång